söndag 11 augusti 2013

Hej mitt första inlägg! 13 år tjej..

Varför vågar man inte berätta för den personen man gillar att man gillar den personen? det där undrar jag. Och ja jag gillar en men mitt problem är att jag är ganska blyg och har inte så mycket kontakt med den jag gillar mer. Jag gick i (vi kan kalla han B) B´s klass i 5 år sen så kom vi i olika klasser. Och det tyckte jag inte var så kul.. men nu ska jag berätta lite. 


i fyran varje gång vi slutade skolan så frågade alltid B mig om jag skulle åka buss om jag gjorde det så hängde han alltid med mig till busshållplatsen och sedan så åkte vi hem. han går också av vid min hållplats  Och han gjorde det VARJE dag när jag åkte och han satt bredvid mig och pratade om han och B ville att jag skulle berätta mer om mig. en det han visste om mig. Och han gick och köpte godis till mig asså jag fick tuggummin och klubba även om jag inte ville det. Men i fyran kunde jag verkligen inte fatta att jag var kär i han jag bara sa till mig själv det kan inte vara sant. Jag är väl kär i (vi kan kalla han e) E? så varje år som gick så låtsades jag att jag inte var kär i B. Men jag var väl också kär i E eller? men när E bliv kär i mig så fattade jag att jag inte var kär i E jag var/är kär i B.


 Men sen så kom vi i olika klasser för vi började i en skola. och då var det en annan kille som började hålla på med mig. Och jag bliv ganska röd och tyckte det var gulligt att han gillade mig... och efter någon månad så började jag nog gilla han lite. Men sen så när jag började gilla han så hade han redan en flickvän.Och då bliv jag inte ledsen? konstigt nog. och sen skulle jag gå lägga mig och sen när jag vaknade då hade jag drömt om B. Så mer och mer började jag tänkta på B.


Men dock så ville jag inte erkänna för mig själv att det var den kille som jag gillade. Det gick hela 5:an och jag vågade fortfarande inte erkänna att jag gillade han till mig själv en. Men sen började jag i 6:an och bliv kär i en annan. men tyvärr så var han inte den kille jag trodde. Så jag ville verkligen inte vara kär i den kille jag var kär i och B. Så jag började mer och mer försöka tänka på annat och vara med kompisar och ha något och göra så jag inte kan tänka på dom.


Och den killen jag bliv kär i 6:an började mer och mer bli dummare mot tjejer så jag tyckte mer och mer sämre om han! och jag vill verkligen säga TACK till han! för nu när det var sommarlov (det är det nu med) så började jag mer och mer tänkta på B och erkänd för MIG själv att jag gillade han.


Men det bästa var i 6:an  att vi kom i samma grupp i spanskan och jag kände verkligen att någon kollade på mig så jag vände mig om och såg att den killen som jag gillar (B) sitter och stirrar på mig. ni fattar inte hur glad jag bliv eller? men jag vågade inte säga något till han. Hans vänner kollade/ kollar på mig varje gång dom ser mig...


i skolan och B stirrar också på mig. Men jag tror att han också är lite blyg att fråga på mig. men det känns verkligen som att han gillar mig.


Jag har läst runt lite om hur man ser täcken på om killar gillar en.

och då står det typ att om en kille gillar en så gillar den bilder på dig och skriver vad snygg du är och blah blah. Men det gör inte L och jag gillar inte heller hans bilder för att jag är så blyg och tänker typ så här


tänkt om han inte gillar mig och tycker att jag är ful. För jag vet ju inte om han gillar mig men jag har en känsla om att han gillar mig och mina vänner tror också det! så nu längtar jag tills skolan börja och jag börjar 7:an och hoppas att fortsätter och stirrar på mig så kanske jag och L kan bli i hop. för då kan jag också se om han stirrar på nån annan tjej eller mig. Så hoppas verkligen att det blir han och jag! för jag har verkligen starka känslor för han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar